Freelance SEO Marketeer

Freelance SEO Marketeer

Laat ik maar meteen met de deur door jouw beeldscherm vallen: je kunt als ZZPer of MKB bedrijf de meeste unieke diensten/ producten verkopen of uiteraard een schitterende website hebben met de juiste look and feeling… maar word je niet gevonden in zoekmachines, dan is je onderneming kansloos. Niet gevonden worden, betekent immers minder bekendheid, minder relevantie en helaas ook minder verkopen. Maar met de juiste zoektermen geïmplementeerd op een website, is het naar verloop van tijd zeer zeker mogelijk om hogerop te klimmen in de organische wijze van gevonden worden in zoekmachines, zoals: Google, Ilse, Yahoo en Bing.

Waarom SEO?
Het op organische wijze gevonden worden in zoekmachines, ook wel SEO genoemd. Oftewel: Search Engine Optimization. Sinds maar liefst 95% van de websitegebruikers Google als zoekmachine gebruiken, en de overige zoekmachines vechten voor het overige marktaandeel van 5%, betekent dus simpelweg dat je het beste je website SEO kunt optimaliseren volgens de regels van Google. Het is vrij simpel: een goed SEO geoptimaliseerde website stijgt in de Google rankings en wordt dus eerder gevonden op relevantie zoekwoorden en zoektermen.

Hoe zorg ik voor een goed SEO geoptimaliseerde website?

+ zoekwoord onderzoek: vind de juiste zoektermen waar klanten naar zoeken, inclusief bijbehorend maandelijks zoekvolume. Dit kan zowel long-neck als long-tail zijn.
Long-neck zoektermen zijn enkele woorden die erg populair zijn, maar waar je veel concurrentie bij hebt. Long-tail zijn een aantal zoekwoorden waar minder naar gezocht wordt, maar waar je wel minder concurrentie bij hebt. Met als resultaat: een hogere positie in de zoekmachines en als bijkomend voordeel weet een gemiddelde zoeker al precies wat degene wilt! Voorbeeld long-tail zoekterm: ‘strandvakantie vliegtuig Italië’. De zoeker weet dus dat hij een vakantie aan het strand wilt in Italië en met het vliegtuig wilt reizen. Implementeer deze zoekwoorden dus zo goed mogelijk in je website en je wordt goed ingedeeld door Google op relevantie.
+ teksten schrijven: na zoekwoord onderzoek te hebben gedaan, is het tijd om er teksten om heen te schrijven die zowel gebruiksvriendelijk om te lezen zijn naar de websitebezoeker toe, als zoekmachinevriendelijk. Kortom: teksten die prettig voor het oog zijn en niet te veel SPAM bevatten!
+ afbeeldingen optimaliseren: naast teksten bestaat websitecontent ook uit afbeeldingen. Deze worden ook gelezen door Google en worden meegenomen in de zoekresultaten. Deze afbeeldingen kunnen beter de relevante zoektermen bevatten, anders pakt Google automatisch zoektermen uit de tekst om de afbeelding heen.
+ permalinks, snippet en titels/ kopjes: het optimaliseren van de permalinks (pagina- url), de snippet (paar regels tekst bij Google zoekresultaten) en de titels/ kopjes (Google bepaald mede hierdoor ook de waarde van een tekst) zijn wellicht details. Maar wél details die voor grote positieve zoekresultaten kunnen zorgen!
+ linkbuilding: dit SEO onderdeel deel ik in twee delen. Namelijk, interne linkbuilding en externe linkbuilding.
Door middel van internet linkbuilding zorg ik voor de juiste links die naar interne webpagina’s leiden met de juiste zoektermen. Externe linkbuilding is niets meer dan links vergaren van relevante externe websites met een link naar jouw website of webpagina toe d.m.v. een deeplink. Een deeplink is een link die rechtstreeks naar de webpagina leidt waar de klant een conversie kan plegen. Hoe relevanter de andere website, hoe meer je stijgt in de Google ranking!

Wat kan ik voor jou als Freelance Webredacteur/ SEO Marketeer betekenen?
Ik ben tegen een betaalbaar tarief in te zetten voor reeds bestaande,- als net ontwikkelde websites. Denk hierbij aan:

+ SEO marketing: het optimaliseren van websites, zodat ze op een gezonde en zuivere wijze beter gevonden worden in de organische zoekmachine van Google.
+ Website optimalisatie: tekstuele verbeteringen, pakkende titels en een webpagina qua lay-out optimaliseren. Denk hierbij naast tekst vooral aan afbeeldingen en video’s.

Mijn webredactionele/ SEO Marketing werkervaring
Om een duidelijk beeld te krijgen m.b.t. hoe ik te werk ga, is het uiteraard handiger om mij in persoon te ontmoeten. Maar om mijn werk te bekijken ben je slechts een muisklik verwijderd! Bekijk eens gerust mijn portfolio m.b.t. Webredactionele/ SEO marketing werkervaringen

Interesse in freelance webredactionele/ SEO Marketing projecten
Lijkt het je wat om kennis te maken m.b.t. freelance webredactionele/ SEO Marketing projecten? Neem dan graag contact met mij op via onderstaand contactformulier.

Ook het opvragen van een proeffactuur is uiteraard geen probleem. Wie weet bespreken wij straks onder het genot van een theetje, jouw filmproject!

Voor- en achternaam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Jouw bericht