Werkervaring

Werkervaring

Eigen ondernemingen

 

Bedrijf: Bonsai Blossom
Functie: Eigenaar/ Filmmaker/ Video Editor
Periode: Wordt in september 2017 officieel geopend
Website: www.bonsaiblossom.com

Bonsai Blossom is een klein en intiem video- productie bedrijf dat video- content maakt op het gebied van mindfulness, spiritualiteit, human interest en reizen.

 


Bedrijf: HappyZenHeart
Functie: Eigenaar/ Content Manager
Periode: mei 2017 – heden
Website: www.happyzenheart.nl

HappyZenHeart organiseert lezingen, seminars en workshops voor schrijvers en hun boeken op het gebied van spiritualiteit, mindfulness en coaching. Hierbij ligt de nadruk op schrijvers van boeken op bovenstaand gebied.

 


Werkervaringen in dienst

 

Bedrijf: CROP (Car Repair Online Products)
Functie: Communicatie & Webshopmedewerker
Periode: Juni – December 2016
Website: www.nonpaints.nl

Car Repair Online Products (CROP) behoort tot de meest voordelige en gespecialiseerde leverancier voor Paint & Non-Paint producten met de grootste voorraad online!

Als Communicatie & Webshopmedewerker ben ik verantwoordelijk voor het beheren de webcontent, het gedeeltelijk ondersteunen van de klantenservice en het samenstellen (regie, camera en montage) van YouTube video’s.

 


Bedrijf: AKO
Functie: Content Manager
Periode: Maart 2015 – April 2016
Website: www.ako.nl

In de functie van Medewerker Internet ben ik verantwoordelijk voor het dagelijks onderhoud van de website, zoals het updaten van content, het verzorgen van afbeeldingen en teksten bij producten en het versturen van de 2-wekelijkse nieuwsbrief. Daarnaast geef ik vorm aan nieuwe internet acties, het verhogen van de winkelbeleving bij de consument en het schrijven van commerciële, SEO geoptimaliseerde teksten.

Verder verzorg ik rapportages over behaalde resultaten van de webwinkel en ondersteun ik bij online marketing activiteiten.

 


Bedrijf: MEE Rotterdam
Functie: Coach
Periode: September 2014 – December 2014
Website: www.mee.nl

Bij MEE Rotterdam was ik als vrijwilliger een tijdelijke coach en begeleider op het gebied van internet. Zo kreeg ik gedurende de vier maanden een cliënt onder mijn hoede, die ik wegwijs heb gemaakt op het gebied van social media kanalen, de werking van browsers en websites.

 


Bedrijf: BNR Totale Kantoorinrichting
Functie: Content Manager
Periode: September 2014 – Februari 2015
Website: www.bnrkantoor.nl

Een Rotterdams bedrijf met een aparte, nieuwe en transparante kijk op kantoorinrichting en de verkoop van kantoormeubelen. Als tijdelijk project fungeerde ik bij deze kleine organisatie als Content Manager, waarbij ik de webwinkel qua content helemaal up-to-date heb gebracht.

 


Bedrijf: bol.com
Functie: Assistent Productmanager Electronica/ Customer Agent
Periode: Juni 2012 – December 2013
Website: www.bol.com

Bol.com is een snel groeiende organisatie, met eind 2011 ca. EUR 360 miljoen omzet en een huidig aantal medewerkers van 450. De organisatie ontwikkelt zich razendsnel en de website biedt inmiddels een zeer breed assortiment aan via onze vele ‘winkels’.

Binnen de afdeling Buying & Merchandising ben ik als Assistent Productmanager verantwoordelijk voor de kwaliteit van de winkelindeling en productinformatie , tevens voor het waarborgen en optimaliseren van extra (externe) content voor het optimale productaanbod in de markt.

Verantwoordelijkheden:

– Het verzamelen en uitvoeren van productinformatie en contentgegevens in de database, zodat deze zo goed en volledig mogelijk op de website worden getoond;
– Het benaderen van leveranciers op een pro-actieve manier om product- en contentgegevens te verzamelen;
– Het monitoren van uitbestede trajecten en verwerken in rapportages;
– Controleren van de kwaliteit en kwantiteit van de afgeleverde content van de productgroep;
– Alle nieuwe producten zo volledig en commercieel mogelijk op de website tonen door;
– Het maken van beeldmateriaal voor producten naar de eenduidige bol.com stijl;
– Het aangeleverde beeldmateriaal om te zetten naar de juiste bestandsformaten zodat deze voldoen aan de kwaliteit en kwantiteit van bol.com;
– Het schrijven van commerciële productbeschrijvingen naar de bol.com stijl;
– Signaleren van problemen in de product database;
– Het ondersteunen van de Productmanager bij het maken en bedenken van allerlei promoties;
– Telefonisch en per mail klanten helpen m.b.t. hun bestellingen bij de webwinkel van bol.com.

 


Bedrijf: Red Blossom
Functie: Content Manager
Periode: Mei 2012 – Oktober 2013
Website: www.redblossom.nl

Red Blossom: dé Aziatische Lifestyle & Wellness winkel van Nederland.
Wij werken in het concept met vijf thema’s: Harmony, Passion, Wisdom, Health & Joy. Wij geloven dat ieder mens door middel van het toepassen van deze elementen de volledige potentie uit het leven kan halen. Zo is ons assortiment in de winkel zoveel mogelijk afgestemd op deze vijf thema’s. Denk hierbij aan inspirerende Boeddha beeldjes in allerlei kleuren en formaten, Chinese artikelen zoals: gelukskatjes, eetkommetjes met stokjes, Tibetaanse klankschalen, decoratieve kaarsenhouders en oliebranders, spirituele boeken en veel meer!

Als Content Manager was ik hier werkzaam en verantwoordelijk voor de opbouw van een webwinkel en diverse online- en offline communicatie uitingen.

 


Bedrijf: OHM (Organisatie voor Hindoe Media)/ NPO
Functie: Content Manager
Periode: Oktober 2009 – September 2012
Website: www.ohmnet.nl

De stichting OHM neemt een bijzondere plaats in binnen het Nederlandse omroepbestel (NPO). Zij komt voort uit de sterk gedifferentieerde en veelkleurige Hindoe-gemeenschap, die in Nederland ongeveer 200.000 personen telt. Een gemeenschap die groeit door de toegenomen belangstelling voor spiritualiteit. Zij maakt televisie- en radioprogramma’s voor Hindoes en het algemene publiek.
Nederland biedt aan vele groeperingen een thuis. Als het samenleven louter gebaseerd is op acceptatie van het anders-zijn en wederzijdse integratie ontbreekt, komt de multiculturele samenleving slechts gebrekkig tot ontplooiing en ontstaat een voedingsbodem voor extreme uitingen. De OHM zet zich in om het fundament van de multiculturele samenleving te versterken door de communicatie tussen Hindoes en andere groepen meer kans te geven.

In mijn rol als Content Manager, was ik toentertijd verantwoordelijk voor maar liefst drie websites van OHM, waarbij de nadruk lag op de algemene portal van de omroep waar alle radio-, televisie- en online programma’s werden weergegeven, een jongeren website (Chatney) en een platform dat specifiek bedoeld was voor spiritualiteit: De Lotusvijver.
Naast de contentwerkzaamheden, speelde online marketing een grote rol (Facebook, Hyves, YouTube en Twitter) en de externe communicatie naar onze radio luisteraars, TV- kijkers en websitebezoekers toe.

 


Bedrijf: ParaVisie
Functie: Social Media Medewerker
Periode: Augustus 2011 – Mei 2012
Website: www.paravisie.nl

ParaVisie is ruim 25 jaar geleden opgericht en is ontsproten uit de breinen van de programmamakers van het toenmalige Veronica radioprogramma ‘Het zwarte gat’. De stap van het organiseren van muziekbeurzen naar paranormaalbeurzen lijkt niet voor de hand liggend, maar de programmamakers onderkenden destijds al de behoefte aan evenementen rondom het paranormale en spirituele. Tijdens de zoektocht naar bladen om deze paranormaal beurzen in te kunnen promoten, bleek dat er in die tijd nog weinig of geen toonaangevende ‘spirituele’ bladen waren. Aangezien er een duidelijke informatiebehoefte in de markt was, is destijds besloten om dan zelf maar een magazine uit te gaan brengen. En het blad ParaVisie was geboren.

ParaVisie heeft in al die jaren een goede naam opgebouwd op het gebied van objectiviteit, authenticiteit en kwaliteit, met name op het gebied van informatievoorziening rondom het paranormale, spiritualiteit en bewustwording, in de breedste zin. Naast het maandblad is ParaVisie tegenwoordig ook heel actief op het internet met haar Maandblad, Consultlijn, Evenementen, Specialisten Gids, Webshop, Online Bibliotheek en Marktplaats.

Als Social Media Medewerker ondersteunde ik de redacteuren op het gebied van de diverse social mediakanalen, alsmede met de websitecontent.

 


Bedrijf: Media Markt The Corner Rotterdam
Functie: CD/ DVD en Game Verkoopmedewerker
Periode: November 2003 – Oktober 2005
Website: www.mediamarkt.nl

De Media Markt keten is een electronica- warenhuis dat alle elektronica, cd’s, witgoed enz. onder één en dezelfde winkel heeft.

Als CD/ DVD en Game Verkoopmedewerker, wisselde ik regelmatig tussen de twee afdelingen ‘CD/ DVD’ en ‘Games’. Hierbij adviseerde ik klanten, verzorgde ik het winkelinterieur en vulde ik de winkelvoorraad aan.

 


Bedrijf: Game Mania Almere
Functie: Verkoopmedewerker
Periode: November 2009 – April 2011
Website: www.gamemania.nl

Game Mania is een Videogameketen dat zowel nieuwe als tweedehandse consoles, software en accessoires verkoopt.

Werkzaamheden: Ondersteunen van de managertaken, afhandelen van klachten, communicatiepunt met leverancier/ klanten, adviseren van klanten, kassahandelingen, uitvoering en gedeeltelijke coördinatie van alle werkzaamheden, volgen van ontwikkelingen in de game industrie teneinde instaat te zijn op toekomstige ontwikkelingen te anticiperen, concurrentie analyseren, signalerende taak t.a.v. winkelbeheer, mede verantwoordelijk voor winkelinterieur.

 


Bedrijf: Videoland Zwolle
Functie: Verkoopmedewerker
Periode: Februari 2006 – September 2007
Website: www.videoland.nl

Videoland is een franchise winkelketen met een entertainment verkoopassortiment, bestaande uit het huren en kopen van DVD’s en Blu Rays, het verkopen van videogames en snacks.

Werkzaamheden: Adviseren van klanten, kassahandelingen, verzorging winkelinterieur en het afhandelen van klachten.

 


Bedrijf: Basic-Fit Almere
Functie: Baliemedewerker
Periode: Maart 2010 – Augustus 2011
Website: www.basic-fit.nl

Tijdens mijn part- time baan als baliemedewerker was ik bij deze landelijke sport- en fitnessketen verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

– Openen en sluiten van het pand
– Administratieve werkzaamheden
– Klantcommunicatie

 


Bedrijf: The Sting Zwolle
Functie: Verkoopmedewerker
Periode: Oktober 2002 – October 2003
Website: www.thesting.nl

The Sting is een winkelketen dat kleding voor mannen en vrouwen verkoopt afkomstig vanuit diverse nieuwe, als reeds gevestigde en bekende merken.

Werkzaamheden: Adviseren van klanten, verzorging winkelinterieur en het aanvullen van de winkelvoorraad.