Sollicitatie Bibliotheek Rotterdam

Vacature: Specialist Marketing & Communicatie
Hello Myrthe! 👋 😃

Bij deze, mijn sollicitatie op de vacature van Specialist Marketing & Communicatie. Solliciteren via een Word document met een CV in PDF vond ik persoonlijk een beetje ‘1998-ish’, dus vandaar dat ik liever eventjes een webpagina maak, waarbij je in één oogopslag kunt zien WIE ik ben, de WERKERVARINGEN die ik bezit.
Ik zou zeggen: Buckle up and enjoy the ride!

Waarom solliciteer ik op deze vacature?

Persoonlijk voel ik mij als een vis in het water in de website- en video branche. Zo heb ik veelervaring met het werken met een CMS (Joomla, Magento en WordPress), kennis van online marketing (SEO) en heb ik een passie voor alles wat met het onderhouden en laten groeien van een website te maken heeft. Voor mijn werkzaamheden werk ik al jaren met Photoshop(beeldbewerking) en Final Cut Pro X (video montage).

Dankzij mijn grote interesse en liefde voor boeken, ben ik in het verleden o.a. terecht gekomen als Content Manager bij de AKO. Binnen mijn functie was ik verantwoordelijk voor het online verkoopkanaal van alle fysieke- en digitale boeken.

Hiervoor ben ik werkzaam geweest voor bol.com als Assistent Productmanager Electronica.Hierbij stond het plaatsen, controleren en optimaliseren van online content (bestaande uit tekst, afbeeldingen, links, social media, SEO en video’s) voor de webshop centraal.
Ook bekleedde ik de functie van Content Manager binnen de OHM (Organisatie Hindoe Media), een kleine omroep die viel onder de NPO. Binnen de OHM was ik verantwoordelijk voor maar liefst drie websites (hoofd website en twee sub- websites), waarbij content werkzaamheden voor de televisie,- radio en internetprogramma’s tot de dagelijkse taken behoorden. Hierbij schreef en herschreef ik vooral de items voor de radio- en televisieprogramma’s. Social media webcare en het samenstellen van nieuwsbrieven waren aansluitende wekelijkse bezigheden.

Als laatste heb ik ook enig ervaring als Online Marketeer voor het informatiepunt van Schiedam, genaamd S’DAM. Hierbij waren voornamelijk het schrijven voor opkomende evenementen, beurzen en bezichtigingen rondom de stad een dagelijkse bezigheid. Uiteraard waren het organisch gevonden worden van de desbetreffende pagina’s, alsmede het onderhouden van de online agenda en de social media kanalen (Facebook, Instagram en YouTube) ook werkzaamheden die onder mijn hoede vielen.

 
Voor deze vacature komen veel werkzaamheden overeen met mijn werkervaring en interesses. Ik weet dan ook zeker dat ik een geschikte kandidaat kan zijn om Bibliotheek Rotterdam te laten groeien naar het volgende niveau wanneer het gaat om online- en offline marketing, website-content en communicatie!

Mijn expertises in het kort!

Ooit begonnen met het schrijven voor websites en webshops, ben ik langzaam maar zeker overgegaan tot het bouwen en managen van websites en webshops door de jaren heen.
In deze korte video vertel ik hier graag meer over!

AL MIJN VIDEO'S BEKIJKEN?

Al ruim 8 jaren heb ik me steeds meer en meer gespecialiseerd in het produceren (scripten, filmen en monteren) van video’s, bestemd voor promotionele- of informatieve doeleinden voor websites en social media. Nieuwsgierig naar mijn arsenaal aan video’s die ik in de loop der jaren geproduceerd heb? Klik de button! 👉

Mijn complete CV bekijken?

Voor al mijn werkzaamheden (huidige en uit het verleden), mijn genoten educatie (opleidingen en afgeronde bijscholingen) en overige interesses en bezigheden; check graag mijn LinkedIn profiel! 👉

Commentaar vacature takenpakket

Graag vul ik alvast mijn bevindingen aan het takenpakket, aangegeven op de vacaturepagina.

➡️ Schrijven van communicatieplannen, kaders en richtlijnen voor het project;
👍 Dankzij mijn werkzaamheden bij o.a. de AKO en S’DAM heb ik diverse projecten onder mijn verantwoordelijkheid gehad m.b.t. marketing, waardoor ik ervaren heb om een project in goede banen te managen.

➡️ Plannen en uitvoeren van de communicatie van het Informatiepunt Digitale Overheid, de digitale activiteiten die binnen het project worden georganiseerd en het Netwerk Digitale Inclusie;
👍 Wanneer het gaat om de doorvoering en controle van de herkenbaarheid van een brand of bedrijf m.b.t. alle offline- en online communicatiemiddelen, waarbij nauwlettend gelet moet worden op de desbetreffende huisstijl, dan heb ik hier zeker ervaring in!

➡️ Schrijven, redigeren, plaatsen en monitoren van klantgerichte, begrijpelijke én actuele content, voor zowel off- als online kanalen en middelen;
👍 Meer dan genoeg ervaring mee, dankzij mijn werkverleden bij de NPO, bol.com en S’DAM.

➡️ Het maken en/of begeleiden van de productie van beeldmateriaal in foto en video;
👍 Superleuk om te doen! Zelf maak ik al ruim 7+ jaren banners en video’s voor websites en social media. Dus met het scripten, plannen, filmen en monteren van videocontent ben ik ZEER ZEKER een geschikte kandidaat!

➡️ Ontwikkelen en uitvoeren van campagnes;
👍 Online- en offline marketing campagnes is wat ik bij vaak bij een aantal werkgevers heb uitgevoerd. Hierbij kwam vaak het produceren van tekstueel-, banner- en videomateriaal aan te pas!

➡️ Adviseren: je kunt goed luisteren, samenvatten en doorvragen om vervolgens een helder en gericht advies uit te brengen.
👍 Dankzij mijn offline retail- en klantenservice ervaring weet ik als geen ander hoe het is om te luisteren naar mensen en oplossingsgericht te denken.

✅ Veel website werkervaring (15+ jaar)
✅ Verstand van offline retail (6+ jaar)
✅ Verstand van online retail (bol.com, AKO, eigen webshop)
✅ Affiniteit met Aziatische filosofie (reizen en lifestyle)
✅ Dankzij opleiding en werkervaringen verstand van inkopen bij (Aziatische) groothandels
✅ Bedreven in SEO
✅ Kennis van grafisch ontwerpen (Photoshop)
✅ Veel ervaring met video’s produceren (Final Cut Pro X) voor websites en social media
Ervaring met productvideo’s produceren
✅ Ervaring met toptable fotografie (productfotografie)
✅ Verstand van landingpages (marketing funnel)
✅ Ben zowel thuis in zelfstandig werken als in teamverband

Mijn kwaliteiten in het kort.