SOLLICITATIE

ONLINE MARKETING & COMMUNICATIESPECIALIST

Hello Liesbeth! 👋 😃

 

Bij deze, mijn sollicitatie op de vacature van Online Marketing & Communicatiespecialist.  Solliciteren via een Word document met een CV in PDF vond ik persoonlijk een beetje ‘1998-ish’, dus vandaar mijn sollicitatie in de vorm van deze webpagina, waarbij je in één oogopslag mijn motivatie kunt zien. I hope you don’t mind…

 

Snel. Sneller. Snelst. Snelste.
Ik snap uiteraard dat jouw tijd kostbaar is, vandaar dat ik er zo min mogelijk van wil verspillen en heb ik hieronder een self proclaimed snel-menu gemaakt, wat het scrollen stukken… uh, sneller maakt! 

 

📄 MIJN CV
🎬 GEO’S CARRIÉRE ALS MEDIA-JEDI
🖥️ WORDPRESS WEBSITES OVERZICHT
🔥 ROKENDE VRAGEN MET BRANDENDE ANTWOORDEN
ZIN IN EEN KENNISMAKING?

Mijn naam is Geoffrey de Jong (1984) en ben gespecialiseerd in het optimaliseren
van websites (met WordPress als expertise), online marketing (met SEO als expertise)
customer care, videomarketing en -productie!
eventjes VOORSTELLEN!

Mijn CV

Waar heb ik mijn skills door de jaren heen ge1UP-ed?
S'DAM (Stichting Schiedam Partners)
2019 - 2021 @SCHIEDAM
Webredacteur & Online Marketeer

Werkzaamheden:
– Onderhouden website,
– Beheren social media: Facebook, Instagram en YouTube,
– Campagnes verzinnen en uitvoeren,
– Website ontwikkeling Distillers Academy,
– Communicatie met partners/ externe bedrijven,
– Videoproducer Rondje Schiedam (4 video’s) en Virtual Tour (10 video’s).

AKO
2015 - 2017 @AMSTERDAM
Content Manager

Werkzaamheden:
– Onderhouden van de webshop, zoals het updaten van content,
– Het verzorgen van afbeeldingen en teksten bij producten,
– Het versturen van de 2-wekelijkse nieuwsbrief,
– Bedenken en uitvoeren van nieuwe acties,
– Het verhogen van de winkelbeleving bij de consument,
– Het schrijven van commerciële SEO geoptimaliseerde teksten,
– Verzorgen van rapportages over behaalde resultaten van de webwinkel,
– Ondersteunen bij online marketing activiteiten.

NPO/OHM (Omroep Hindoe Media)
2013 - 2015 @UTRECHT
Assistent Productmanager Electronics

Werkzaamheden:
– Verzamelen en invoeren van productinformatie en content gegevens in de database,
– Benaderen leveranciers pro-actief om product- en content gegevens te verzamelen,
– Monitoren en bijhouden uitbestede trajecten bij in rapportages,
– Alle nieuwe producten zo volledig en commercieel mogelijk op de website tonen door: het maken van beeldmateriaal voor producten, het schrijven van commerciële productbeschrijvingen, het ondersteunen van de Productmanager bij het maken en bedenken van allerlei promoties.

NPO/OHM (Omroep Hindoe Media)
2009 - 2012 @HILVERSUM
Webredacteur & Online Marketeer

Werkzaamheden:

– Beheren 3 websites,
– Webredactie: tekst, afbeeldingen en video’s,
– Nieuwsbrief redactie,
– SEO,
– Onderhouden social media: YouTube en FaceBook.

Mijn complete CV bekijken?

Voor al mijn werkzaamheden (huidige en uit het verleden), mijn genoten educatie (opleidingen en afgeronde bijscholingen) en overige interesses en bezigheden; check graag mijn LinkedIn profiel! 👉

Hoe kan het ook anders? Mijn eigen website waarbij ik mijn video dienstverleningen aanbied is eenvoudig qua opzet en navigatie, maar biedt toch net eventjes wat meer diepgang m.b.t. bepaalde slides en chatbot.
Al zeg ik het zelf. #LOL
Geoffrey de Jong Video Productions geoffreydejong.nl star star star star
Eenvoudige one-pager met de concentratie op afbeeldingen, waarbij tekst meer ondersteunend was. Sfeer en emotie opwekken was het grootste doel van deze website. Shantim shantim.nl star star star Omdat ik veel liefde heb voor de yogische filosofie en de cultuur van India, heb ik zelf een webshop gebouwd, waarbij ik verantwoordelijk was voor alle facetten die hierbij komen kijken. Dit is mijn derde webshop die ik ooit heb gebouwd. De webshop zelf is met WooCommerce gebouwd. HappyZenHome happyzenhome.nl star star star star star Namens een life-coach uit Leiden heb ik deze website in opdracht gemaakt. Hierbij was voornamelijk de zachte kleuren i.c.m. een professionele corporate imago als coach (betrouwbaarheid en integriteit) het belangrijkste uitgangspunt en ook de uitdaging voor mij als websitebouwer. Grow & Give Coaching growandgive.nl star star star star E-Learning platform, compleet met workshop, trainingen en cursussen. Ook een webshop gebouwd via Woocommerce. Lancering zal snel plaatsvinden! HappyZenHeart happyzenheart.nl star star star star star WordPress websites overzicht

Mijn Jedi skills 😎 - Begonnen met webteksten schrijven (sinds 2003)
- Websites ontwikkelen (sinds 2009)
- Online Marketing specialisatie (sinds 2009)
- Nieuwsbrieven optimaliseren (sinds 2009)
- Design skills ontwikkelen (sinds 2010)
- Video's produceren voor websites/ social media (sinds 2015)

Rokende vragen met brandende antwoorden.

Geef aan wat het eerste is waarmee jij aan de slag zou willen gaan, waarom en welke rol jij daarbij inneemt?

 

#1 Eigen, unieke en transparante (korte) video’s produceren voor het LantarenVenster YouTubekanaal, Facebook en Instagram.

 

Tegenwoordig is video bij uitstek hét medium om je als bedrijf zijnde stevig transparant op de markt te zetten, potentiële bezoekers nieuwsgierig te maken en uiteraard vertrouwen te winnen. Met name het marktaandeel vergroten voor in de toekomst, ligt bij de jeugd, dus dat is de doelgroep dat zich zeker weten helemaal identificeert met het kijken naar video’s als medium.

 

Mijn 🦸‍♂️ rol: producent, camera en montage.

 

Nieuwsgierig naar mijn video’s? Check mijn video portfolio, pretty please!

 

Aanvullende audio 🔈 snippet:

 


#2 LantarenVenster Podcast 

Een eigen geproduceerde wekelijkse podcast van b.v. 30 min. max,, waarbij je kunt terugblikken op de afgelopen films en muzikale optredens van artiesten, maar uiteraard ook kunt vooruitblikken naar komende films en optredens. Tevens kun je praten over de film- en muziekindustrie en LantarenVenster highlighten m.b.t. het restaurant en het zakelijk huren van de schitterende ruimtes voor business- of teambuilding events.

 

Mijn 🦸‍♂️ rol: producent, (eventueel) camera en montage.

 

Aanvullende audio 🔈 snippet:

 


#3 LantarenVenster E-Magazine
Gratis LantarenVenster e-magazine dat b.v. twee-maandelijks wordt uitgegeven en wordt verspreid via e-mail en social media. Het mooie van een digitaal tijdschrift is dat je het zeer interactief kunt maken d.m.v. QR-codes en hyperlinks (die b.v. leiden naar de een specifieke landingspagina, video, audio snippet of social mediakanaal), waardoor het veel meer dynamiek en betrokkenheid krijgt.

 

Plus uiteraard het voordeel dat je exact kunt meten waarop lezers klikten inc. bijbehorende conversie. Hierdoor krijg je zowel het interessegebied, klikgedrag en conversiegehalte goed in beeld, en je met deze data het product (e-magazine) en de bijbehorende landingspagina’s kunt verbeteren met als doel: het conversiegehalte te verhogen!

 

Mijn 🦸‍♂️ rol: sparringpartner en eindredactie.

 

Aanvullende audio 🔈 snippet:

 


#4 LantarenVenster App
Ontwikkel een app voor zowel IOS alsmede Android gebruikers waarin o.a. de programmering staat vermeld (agendafunctie), gebruikers account, teasers (in video of audio format) m.b.t. optredens, theater en films, LantarenVenster Podcast afleveringen, boekingssysteem, kassasysteem, check-in aankoop bij vestiging met QR-code, klantenservice, zoekfunctie, LantarenVenster E-Magazine kunnen lezen, etc.

 

Mijn 🦸‍♂️ rol: initiatiefnemer, mediator (contactpersoon) met app-ontwikkelaars (extern bedrijf).

 

Aanvullende audio 🔈 snippet:

 


#5 LantarenVenster Webshop
Voor extra bekendheid zou je bijvoorbeeld hippe en leuke producten kunnen verkopen die het imago van LantarenVenster vertegenwoordigen. Denk bijvoorbeeld aan eigen ontworpen producten (t-shirts en mokken tot schilderijen en video- en audio opnames van artiesten die hebben opgetreden), maar ook producten van externe bedrijven zou een toevoeging kunnen zijn.

 

Mijn 🦸‍♂️ rol: webshop ontwikkelaar en online marketeer.

 

Aanvullende audio 🔈 snippet:

 


#6 A.I. (Artificial Intelligence)
It is hot. It is happening. And it is here to stay
Om te investeren in de toekomst, is A.I. een zeer interessante, boeiende maar ook wellicht ‘enge’ technologische tool, dat momenteel mainstream wordt voor de wijde wereld. Net zoals internet haar entree maakte op het mainstream podium rond de jaren ’90, is het nu de beurt aan Artificial Intelligence. 

 

Momenteel is vooral het fenomeen genaamd ChatGPT, wat mensen hun haren doet uittrekken van opwinding, maar er zal ongetwijfeld veel, veel en veel meer volgen. De zaadjes nu planten, zorgt voor meer know how en vooral ervaring voor in de toekomst van LantarenVenster. 

Denk bijvoorbeeld aan alle bovenstaande 👆 voorbeelden, waarbij daadwerkelijk (bijna) alles in misschien wel 1/3 deel van de tijd gedaan kan worden. De tijd die bespaard wordt, kan vervolgens ingezet worden voor andere werkzaamheden die bijvoorbeeld zorgen voor meer beleving naar de bezoekers toe, het aanboren van meer marktaandeel in de Nederlandse film-, muziek- en theater branche of juist een geheel nieuw soort campagne starten en te testen op de doelgroep, waar voorheen simpelweg gewoon minder tot geen tijd voor was.

 

Persoonlijk weet ik zeker dat A.I. een toegevoegde waarde kan zijn voor content creatie, marketing campagnes, SEO en online producten, zoals een e-magazine en informatieve video’s bijvoorbeeld!

 

Mijn 🦸‍♂️ rol: initiatiefnemer, aanspreekpunt A.I., onderzoeker en tester van bepaalde A.I. technieken.

 

Aanvullende audio 🔈 snippet:

Werk minimaal één voorbeeld uit.

Backend: Voordat ik aan de frontend begin, vielen mij twee verbeterpunten op aan de backend.

#1 Frontend extensie van de homepage: Er staat namelijk een datum vermeld wanneer je op de standaard homepage terecht komt. Dit is niet persé verkeert, maar niet gebruikelijk en kan voor enige verwarring naar de bezoeker toe zorgen. 

Dit is erg makkelijk te verhelpen bij de WP instellingen. 🙂 

#2 Beveiliging inloggen: de standaard WP inlog extensie is nog actief ‘wp-admin’. Het is beter om dit wijzigen, zodat de website minder snel gehacked kan worden.

 

Frontend: Aan de website kan nog erg veel gedaan worden om de navigatie te verbeteren, de lay-out, de sliders, de content en het meer ‘levendiger’ maken van de gehele website zelf. Het design en navigatie lijkt rond 2010 te zijn ontworpen, dus naar mijn mening zou ik starten met de gebruiksvriendelijkheid op zowel de computer, maar ook het responsive ontwerp (tablet en mobiel), sinds tegenwoordig bezoekers veel meer op hun mobiel naar websites navigeren.

 

De website moet als het ware het liefst een verlengstuk zijn van het filmtheater zelf. Dus wanneer je naar de website kijkt, zou je exact hetzelfde gevoel moeten krijgen als wanneer je het pand van LantarenVenster binnenstapt.

 

Als voorbeeld heb ik een mock-up gemaakt van de homepage, zodat je een beetje een gevoel kunt krijgen hoe het ook kan.

Check: LantarenVenster homepage mock-up

Welke website en welk social kanaal is voor jou toonaangevend en zou je graag meenemen naar LantarenVenster? Leg uit hoe je dat doet?

 

Van welke campagnes kun je mij s’nachts wakker maken?

Een reeks van video campagnes waarbij je b.v. een specifiek onderwerp helemaal uitdiept. Denk b.v. aan een tour in het theater van LantarenVenster, interviews met gasten, artiesten of eigen personeel, after video’s van bepaalde events binnen LantarenVenster.
In een notendop: Korte maar krachtige video’s maken, geschikt voor de website en social media kanalen met als doel: LantarenVenster transparanter maken naar de (potentiële- en vaste) bezoeker toe, met het gevolg het conversiegehalte te verhogen!

 

Website(s): Gaia | Playstation | Apple
Links: Gaia | Playstation | Apple
Wat copy + paste > @lantarenvenster:
Gaia: de manier waarop ieder item haar ruimte en aandacht krijgt,
Playstation: het speelse maar toch strakke design waarmee hun producten en diensten worden aangeboden,
Apple: het minimalistische en professionele/ zakelijke design en overall feeling.

 

Social Media kanaal: Pathé
Link: Instagram Pathé
Wat copy + paste > @lantarenvenster:
De wijze waarop Pathé hun IG account up-to-date houden met een duidelijker herkenbaarheid m.b.t. hun huisstijl, dat meteen verwijst naar hun website pagina, vind ik persoonlijk erg herkenbaar en vertrouwd.

De jongeren met een gemiddelde leeftijd van 18 t/m 35 jaar.

 

Er is een groot aantal jongeren dat zich minder ‘verbonden’ voelt met het algemene aanbod qua films (Arthouse, Bollywood, Japanse Animé, Asian Cinema etc.) en muziek. Deze doelgroep is essentieel om NU te bereiken en aan je te binden, omdat zij de fundamenten vormen voor het voortbestaan van LantarenVenster in de toekomst.

 

In zowel offline- als online marketing uitingen is het daarom belangrijk om ‘hun taal’ te spreken.

 

Naar mijn mening kun je dit als volgt achterhalen:

 

– afkijken van bedrijven die ‘hun taal al spreken’ om het vervolgens te integreren,
– speciale evenementen organiseren, specifiek gericht op deze doelgroep,
– de tools ontwikkelen waarmee zij werken (responsive website, app, video’s produceren etc.)
– een social media plan van aanpak ontwikkelen, specifiek voor deze doelgroep,
– onderzoek: enquetes uitgeven op social media met relevante vragen naar de behoeftes van deze doelgroep,
– onderzoek (vervolg): persona’s creëren n.a.v. binnengekregen data. Vervolgens kun je met deze data je campagnes, offline- en online marketing uitingen, beeldmerk etc. aanpassen om binding, conversies en uiteindelijk vertrouwen te krijgen,
– A.I. toepassen (ChatGTP bijvoorbeeld) om achter antwoorden te komen op een efficiënte en (vooral) tijdbesparende manier. Zo kun je A.I. bijvoorbeeld toepassen om bepaalde onderzoeken over de doelgroep binnen luttele minuten op te vragen, resultaten ontvangen over welke campagnes wel en juist niet werken op deze doelgroep etc. De mogelijkheden zijn haast eindeloos!

En wat heb jij nodig om je werk goed te kunnen doen? In werkcultuur, mogelijkheden etc?

Persoonlijk krijg ik echt een adrenaline kick van iets bouwen van de grond af, de resultaten meten en hierop verder ontwikkelen. Dit kunnen websites-, videoproducties, podcast producties of events zijn. Het lijkt mij een memorabel avontuur om deze gereedschappen onderdeel te laten worden van de bedrijfscultuur en heel Nederland nog meer kennis te laten maken met de ziel van LantarenVenster.

 

Wat ik nodig heb is ruimte en tijd voor mijn creativiteit, ondersteunende collega’s waarmee ik in een team ten strijde trek en uiteraard de juiste tools tot mijn beschikking. Zoals: laptop, software (PS, FCPX, Office365 etc.).

 

Mocht LantarenVenster behoefte hebben aan het produceren van eigen video’s, dan heb ik uiteraard video benodigdheden nodig, zoals een camera, microfoon, belichting etc. Of ik kan ook als freelance videomaker ingehuurd worden, sinds ik al het apparatuur al in huis heb.
Indien nodig of vereist, zou het ook mooi zijn om ruimte te krijgen voor persoonlijke groei binnen mijn vakgebied. Denk aan: netwerken, ondersteuning van collega’s bij werkgebieden wat mij onbekend is of een cursus/ workshop.

 

Als laatste: SOCIALIZEN en HUMOR! Deze twee factoren laten mij meteen thuisvoelen binnen de werkplek en halen het beste van mij naar boven. 😉

Geoffrey in a nutshell! 🌰

✅ Veel website werkervaring (15+ jaar)
✅ Verstand van offline retail (6+ jaar)
✅ Verstand van online retail (bol.com, AKO, eigen webshop)
✅ Affiniteit met Aziatische filosofie (reizen en lifestyle)
✅ Dankzij opleiding en werkervaringen verstand van inkopen bij (Aziatische) groothandels
✅ Bedreven in SEO
✅ Kennis van grafisch ontwerpen (Photoshop)
✅ Veel ervaring met video’s produceren (Final Cut Pro X) voor websites en social media
✅ Ervaring met productvideo’s produceren
✅ Ervaring met toptable fotografie (productfotografie)
✅ Verstand van landingpages (marketing funnel)
✅ Ben zowel thuis in zelfstandig werken als in teamverband

Zin in een kennismaking? 'Snuif, snuif!' Neem contact op via de chatbot, rechts van het scherm! 👉